Lemondott posztjáról a Vetements kreatívigazgatója

A konceptuális művész a márkán keresztül mutatott be a divatiparnak.

Lemondott posztjáról a Vetements kreatívigazgatója
2019.09.18. 16:33

A high fashion kedvelőinek igazán szomorú hírt kell feldolgozniuk a londoni divathét során: A Vetements vezető designere, Demna Gvasalia otthagyja a márkát.

A zseniális designer egy nyilatkozatban jelentette be, hogy kilép a Vetements csapatából – amit egyébként testvérével, Guram Gvasalia-val közösen alapítottak 2014-ben – hogy ‘új kalandok és kihívások elé nézzen.’

Fotó: Demna Gvasalia /Getty Images

“Azért hoztam létre a Vetements márkát, mert unalmasnak és egysíkúnak találtam a divatot. A Vetements megjelenésével végérvényesen megváltoztatta a divatvilágot, rengeteg ember számára új ajtókat nyitott meg.” – mondta Gvasalia.

“Úgy érzem, konceptuális művészként és újító designerként beteljesítettem a küldetésem ennél a kivételes márkánál. A Vetements egy vállalattá nőtte ki magát, öröksége kreatív szempontból új fejezetet hoz majd a márka életében.”

Guram Gvasala, a vállalat vezérigazgatója elárulta, hogy a márka “folytatni fogja ugyan azt a vállalást, amit eddig képviseltek, vagyis megpróbálják minél jobban feszegetni a határokat, a bátyja távozása után is.”

Fotó: Getty Images

“Demna teljesítménye az utóbbi években kulcsfontosságú fejezetté vált a Vetements történetében. Nagyon hálásak vagyunk neki, hogy hozzájárult a márka lendületes működéséhez és a legjobb pillanataihoz.” – mondta Guram.

“Demna kivételes tehetsége és vizuális látásmódja fundamentális szerepet töltött be a Vetements sikereiben.”

Azt nem árulták el, hogy pontosan mikor fog távozni, de a tervező állítólag megtartja kreatívigazgatói posztját a Balenciaganál, aminek szeptember 29-én mutatják majd be legújabb kollekcióját Párizsban.

Fotó: Getty Images

A divatipart a Vetements már rögtön megalakulása óta befolyásolta őrült koncepcióival. A márka 2015-ben mutatta be legelső kollekcióját, a Le Depot nevű párizsi meleg szexklubban. A modellek oversize ballonkabátot és nagyméretű, kapucnis pulcsikat viseltek.

Fotó: Getty Images

A márka mindig tele volt meglepetésekkel, a kollekcióit rendszerint meghökkentő helyszíneken és díszletekkel mutatták be, emlékezzünk vissza a tavaly júniusi divatbemutatóra, a Champs-Élysées -i McDonald’s épületében. A gyorsétterem mellett kínai étteremben és bolhapiacon is felállították már a kifutót.

Fotó: Getty Images

Az évek során a Vetements olyan sztárok kedvenc márkájává vált, mint Kanye West, Celine Dion, Jared Leto vagy Rihanna, akiket rengetegszer lehetett látni a márka emblémájával ellátott ruhadarabokban.

Egy februári interjúban Demna Gvasalia – aki korábban olyan divatházaknak tervezet, mint a Margiela és Louis Vuitton – elárulta, hogy az oversize szabást mindig is saját területének érezte.”

“Egyértelműen igyekszem a lehető legjobban megvédeni a területemet.” – mondta.

Akár az ő szakterülete, akár nem, izgatottan várjuk, hogy mit tartogat még számunkra a jövőben kedvenc polgárpukkasztó márkánk, a Vetements.

balenciaga demna gvasalia divat kreatívigazgató lemond művészet vetements

Még több
Divat