Lakatos Márk – Inspiráció az első sorból

A sokoldalú hírességet, akit leginkább stylistként szoktak emlegetni, sohasem lehetett beskatulyázni. A divatról gyakran lifestyle vonatkozásokban beszél, utazással és gasztronómiával egybekötve, imádja és behatóan ismeri a színház világát, de készített már izgalmas zenei videóklipeket is. Mi most főképp mint divatesemények tapasztalt közvetítőjét kérdeztük.

Lakatos Márk – Inspiráció az első sorból
2018.11.28. 11:35

Milyen divatbemutatókról, divateseményekről tudósítottál eddig?

Nagyjából 7 éve folyamatosan közvetítek a Gombold újra! eseményekről és a Central European Fashion Weekről, illetve a Marie Claire Fashion Days-ről, az ELLE Fashion Show-ról és nemzetközi szinten nagyon sok európai és Európán kívüli divathétről is. Idén voltunk például Tokióban, Helsinkiben, Krakkóban, Portóban, Lisszabonban, Szöulban és még készülök más helyekre is, de ez egyelőre maradjon titok! Az utóbbi időben minden eseményről a Front row squad formációval tudósítunk – Dömök Noel Szilveszter fotóssal és operatőrrel járjuk a világot. Most jöttünk haza Dubaiból, az Arab Fashion Weekről, és készülök Miamiba, ahol az Amnesia bemutatójáról közvetítek a Miami Art Basel-ről. Igyekszünk mindig első sorból közvetíteni, innen is a név, hogy a nézőkhöz is közelebb hozzuk az élményt, másrészt ahol alkalom nyílik, a backstage-be is benézünk a kulisszatitkokért. És ehhez kapcsolódóan az adott helyszínek legizgalmasabb részleteit is szeretjük felfedezni, legyen az gasztro, shopping vagy épp kultúra.

Melyek voltak számodra a legkiemelkedőbb momentumok?

A márciusi Tokyo Fashion Week elképesztő élmény volt, rengeteg új hatás ért bennünket, Máltán egy fantasztikus, 360 fokos panorámával rendelkező rooftop tetején forgattunk, közvetlenül az öböl mellett, a divathetet pedig egy erődítményben tartották. A Helsinki Fashion Week szintén az egyedi helyszínválasztás miatt volt érdekes – itt egy régi silóban rendezték az ökotudatos bemutatókat, ahonnan Szegedi Kata új kollekciójának bemutatójáról közvetítettünk.

Hogyan készülsz fel egy-egy közvetítésre, riportra?

Először is, ha magyar divateseményről van szó, az összes tervező jó ismerősöm, barátom, tehát van egy olyan háttéranyag, amire építhetek, másrészt minden élő közvetítés előtt kikérdezem őket az aktuális kollekciókról, szeretek bemenni a backstage-be a bemutató előtt, hogy felfedezzem a sminket, hajat, hogy egy általános impressziót szerezzek. És persze, ha van olyan híresség az első sorban, aki kapcsolódik a márkához vagy szintén aktívan foglalkozik a divattal, akkor őket is szívesen megszólaltatom.

Mik a legnagyobb kihívások az élő bejelentkezéseknél?

Bár ezt kevesen gondolnák, leginkább a technikai dolgokkal küzdünk, mint a megfelelő internetkapcsolat, vagy épp a jogvédett zenék kérdése, amiket nem lehet kiszűrni az élő adásokból, a különböző platformok pedig sokszor letiltják ezeket.

Mennyi idő elkészíteni egy 4-5 perces videót, akár egy utazásélményről?

Már az utazások előkészítése nagyon hosszú folyamat – több havi munka a szállás, a repülés, a divatbemutatókon való részvétel leszervezése. Emellett minden helyen forgatunk főzős videókat a Nosalty-val együttműködve, amihez egyeztetni kell az éttermekkel, a séfekkel, intézni a bevásárlást és egyebeket. Persze a helyszínen mindig van valamiféle improvizáció, minden városban szeretünk elveszni egy kicsit a helyi érdekességek között, és jó, ha olyan emberekkel találkozunk, akik egy kicsit kalauzolnak bennünket, mert nagyon szeretem a kevéssé ismert vagy épp új helyeket. Mikor pedig hazajöttünk, kezdődik az egész rendezése és vágása, a közreműködők megjelenítése, akik szintén sokat segítenek abban, hogy a videók elkészüljenek.

Elképesztően produktív vagy, mi az, ami feltölt, energiát ad napról napra?

Azt veszem észre, hogy egyre fontosabb a pihenés. Pont egy ilyen fárasztó utazás után érzi az ember, hogy milyen fontos az én-idő. Meg kell tanulni nemet mondani bizonyos helyzetekben, behúzni a kéziféket, és rácsodálkozni a világra akár a leghétköznapibb helyzetben is – szerintem akkor lehet ezt jól csinálni hosszú távon és új inspirációkat szerezni.

A tavasz-nyári kollekciók közül melyek most a kedvenceid külföldi és magyar tervezőktől?

Nagy GUCCI fan vagyok és a legutóbbi show a párizsi Le Palace színházban fantasztikus volt. Nagyon tetszik Alessandro Michele látásmódja, amivel a múltat és a különböző kultúrtörténeti és művészettörténeti utalásokat, amiket én imádok, egészen elképesztően provokatív módon teszi fel a kifutóra. Nem csoda, hogy az ő vezetése alatt újra nagyon sikeres lett a GUCCI. A magyarok közül nagyon szeretem Szegedi Kata kollekcióját, amit kétszer is láttam – egyszer az említett Helsinki Fashion Weeken, egyszer pedig az ELLE Fashion Show-n. Valamint kiemelném Sármán Nóri és Vecsei Zsófi közös kollekcióját is, amit a mezítlábas, pásztorlánykának öltözött Marie Antoinette ihletett, aminek két dolog miatt is örültem – egyrészt Szerb Antal A királyné nyaklánca című könyve róla szól, amit nagyon szeretek, másrészt a francia ancien régime idejét eleveníti fel, ami közel áll a szívemhez.

Nora Sarman – ELLE Fashion Show 2018 Société Budapest

Közzétette: Lakatos Márk – 2018. szeptember 29., szombat

Miért volt érdekes számodra a részvétel az ELLE Fashion Show-n?

Nagyon örültem, hogy a Société-ben rendezik meg a divateseményt, ami az egyik legújabb hely a városban, tele új energiákkal, ami engem nagyon inspirál. És pont ennek megfelelően az ELLE Fashion Show-n egy egészen egy friss kontextusba kerültek a már ismert tervezők munkái.

Fotók: 사본

divat divatbemutatók lakatos márk lifestyle

Még több
Divat