Cipők, amelyekbe érdemes befektetni

Ezekre a klasszikusokra ne sajnáld a pénzed!

Cipők, amelyekbe érdemes befektetni
2017.08.16. 07:28

A cipők legalább olyan fontos helyet foglalnak el a divat világában, mint a kézitáskák. Jó lábakat és alakot csinálhatnak, fel tudnak dobni egy unalmas szerelést, gyakran pedig igazi mesterműnek számítanak a kreativitás és a szakmai tudás tekintetében.

Ha úgy döntöttél, a spórolt pénzedből szívesen áldozol egy-egy örökbecsű cipőcsodára, a legjobb helyen jársz! Összegyűjtöttük azokat, amik nagy valószínűséggel évek múlva is divatosak lesznek.

Gucci Jordaan mokaszin

Valószínűleg már ismerős a Gucci ikonikus Horsebit, azaz zablajeles mokaszinje. A történet szerint, amíg Guccio Gucci (a márka névadó alapítója) az első világháború alatt a londoni The Savoy hotelben dolgozott, észrevette, hogy az angol arisztokrácia számára mennyire fontosak a lovas szimbólumok. Így amikor megalapította 1921-ben a Gucci márkát, gondoskodott arról, hogy az ikonográfia egybefonódjon a márka identitásával. Fia, Aldo volt az, aki 1953-ban piacra dobta a Horsebit mokaszint. Ez a fényes felületű bebújós bőrcipő nagyon hamar a jómódú emberek és a hollywoodi sztárok védjegyévé vált. Egy igazi klasszikus, Alessandro Michele 2015. januári kinevezése a Gucci élére már előre jelezte a stílus reneszánszát. Vékonyabb kialakítással rukkoltak elő, amikor megalkották a Jordaan stílusát (képünkön) és a zabla jelképével díszített mokaszin újra must-have darab lett. Akár egy klasszikus darabot választasz, akár a bebújós papucsváltozatot, semelyiket sem fogod megbánni, az biztos. Többféle színben és anyagban is kapható. Az ára 550 euró körül kezdődik.

Gucci.com

Nude-fekete Chanel slingback

Először Gabrielle „Coco” Chanel alkotta meg 1957-ben. Sokkal többet kínál a két színű Chanel slingback, mint amennyit elsőre gondolnánk: a nude színű felső része nyújtja a lábat, míg a fekete orr-résznek köszönhetően pedig kisebbnek hat a lábfej. Zseniális. A jelenlegi kreatívigazgató, Karl Lagerfeld újra bemutatta a 2015-ös őszi/téli kollekcióban, és nagyon hamar must-have darab lett belőle. Hamarosan be kellene szerezned, mert nem biztos, hogy a Chanel gyártani fogja az elkövetkező néhány évben (és ha ez nem elég indok, hogy most azonnal vegyél egyet, akkor igazán nem tudjuk mi az…). Ha nem találnál magadnak megfelelőt, akkor a Chanel két színű balerina változata legalább annyira ikonikus darab, és a színek hatása is ugyanaz, csak sarok nélkül.

Chanel.com

Christian Louboutin Pigalle magassarkú

Párizs Pigalle negyedről (itt található többek között a Moulin Rouge és más hasonló létesítmények is) kapta a nevét Christian Louboutin legikonikusabb, piros talpú magassarkú cipője. Hegyes orrával és 12 centiméteres sarkával azért is szeretik annyian, mert korrigálja a testtartást és hosszabítja a lábakat. Kate Mossnak számtalan van belőle, és ritkán látni őt a vörös szőnyegen más típusú lábbeliben végigvonulni. Alapvetően a fekete lakkbőr a védjegye ennek a luxuscipőnek, de népszerűségének köszönhetően mára már rengeteg egyéb változata is elérhető.

ChristianLouboutin.com

Chloé Susanna bokacsizma

A 2008-as előzetes őszi kollekció részeként dobták piacra, és a francia divatház, a Chloé, ikonikus darabot alkotott a Susannával. A szegecses bokacsizma, amelynek jellegzetessége a három csat és a finom virágmotívum, megragadta a kor szellemét rock and rollos hangulatával, és nemsokára mindenkinek a lábán ilyet lehetett látni, többek között Sienna Millerén és Kate Bosworthén is. Nagyon gyorsan elkapkodták az üzletek polcairól. 8 év telt el azóta, és még mindig viszik, mint a cukrot, annak ellenére, hogy 930 euró körül mozog az ára attól függően, hogy a puha borjúbőrre, velúrra, vagy egyéb más különleges anyagra esik a választásod (ebben a szezonban bársonyban is elérhető). Miller és Bosworth is hordják a mai napig, és rengeteg stílusos nőnek esik erre a bombabiztos darabra a választásuk.

Chloe.com

Balenciaga Ceinture csizma

2010-ben a Párizsi divatház akkori kreatív igazgatója, Nicolas Ghesquière tervezte a 2011-es tavaszi-nyári kollekció részeként ezt a határozottan nem nyári csizmát. Eleinte nem volt olyan sikeres, de mostanra már ikonikus darab lett belőle. A csizmán nagyon hangsúlyos a két övszerű vaskos csat, melyek körülölelik a lábfejet és a bokát. Ehhez jönnek még a kivágott részek a boka körül, és máris kész a siker, ha egy kis punkos stílusra vágysz. Az ára 995 euró, és amikor csak megjelenik a Net-A-Porter vagy a MatchesFashion kínálatában, azonnal elhordják. Jobb lesz résen lenni, ha szeretnél egy párat belőle.

Balenciaga.com

Manolo Blahnik Hangisi magassarkú

Amikor Carrie Bradshaw Manolo Blahnik Hangisi magassarkúját választotta „valami kéknek” az esküvőjére, amikor végre hozzáment Mr. Big-hez a Sex és New York c. filmben, akkor akaratlanul (vagy talán mégsem) is ikonikus státuszba emelte ezt a gyönyörű darabot. Olivia Palermo is úgy döntött 2014-ben, hogy ezt viseli az esküvőjén. A szaténnal bevont 10,5 centiméteres sarkakkal rendelkező Hangisit Bonaparte Napóleon, Jozefina és Pauline Bonaparte inspirálták. A védjeggyé vált Swarovski kristályokkal díszített csatot az orr-részen pedig egy vintage darab ihlette, amit Blahnik, aki egyébként a kiegészítők szerelmese, Olaszországban fedezett fel. Az ára 860 euró, és sok gyönyörű árnyalatban kapható.

Forrás: elleuk, képek: GETTY

befektetés cipő ikonikus

Még több
Divat