CUKOVY: Innovatív és klasszikus

Az ELLE Fashion Show apropóján Csukovics Brigitta designerrel beszélgettünk

CUKOVY: Innovatív és klasszikus
2017.04.27. 16:16

A CUKOVY high-end divatmárka környezetbarát és innovatív divatot mutat a nőknek, futurisztikus, lázadó szellemiséggel, a street couture stílusában. A céget 2014-ben alapította Tálosi Lívia ügyvezető és Csukovics Brigitta tervező. A Cukovy nem követ trendeket. Bátor, egyedi, mégis sikkes és nőies koncepciói a jövőbe mutatnak. A duó designer tagja rövid interjút adott az ELLE-nek az ELLE Fashion Show előtt, ahol bemutatkozik a 2017/18 őszi-téli kollekció.

Csukovics Brigitta és Tálosi Lívia

Mikor tudatosult benned, hogy tervező szeretnél lenni? Honnan merítesz ihletet?

Már egész kiskoromban kezdett világossá válni, hogy a jövőben valamelyik kreatív szakmában fogom megtalálni a számításaim. Ahogy cseperedtem, egyre többször találtam magam szembe azzal a problémával, hogy nem találok a stílusomhoz, egyéniségemhez illő kreációkat. Ekkor a saját kezembe vettem a dolgot elkezdtem magamnak ruhákat varrni. Az egész egy háztartási Singer varrógéppel kezdődött, később pedig szenvedéllyé vált – ezért is jelentkeztem a KREA divattervező szakára. Sok minden van rám egyébként inspiratív hatással: filmek, bizonyos ikonikus korszakok, évtizedek jellegzetes életstílusa vagy a képzőművészet ismert vagy kevésbé ismert, alternatív képviselőinek alkotásai.

Milyen nőnek tervezel?

Öntudatos, merész, képzőművészetekre fogékony, tudatosan élő Nőknek tervezek, akik kedvelik a kísérletezést, a kontrasztokat, az innovatív és a klasszikus megoldások párhuzamba állítását, a sikkes, elegáns és a felszabadult street style irányzat keveredését.

 Szerinted mi a legjobb és a legrosszabb a tervező létben ma Magyarországon?

Itthon értelemszerűen mások az igények, szokások, mint külföldön – ezt leginkább a párizsi AMF showroommal való kollaborációnk során tapasztaltuk. Voltak már persze külföldi megjelenéseink, de ez az együttműködés hozta a legtöbb felismerést ennek kapcsán. Magyarországon még mindig nehezebben fogadják be az emberek az innovatív, formabontó kreációkat, az viszont szerencsés, hogy mostmár egyre többen keresik az egyedi tervezői darabokat. A legjobb benne az, hogy relatíve szabad vagy, azzal foglalkozol, amivel szeretnél és ha sokat és kitartóan dolgozol, elérheted, hogy a magyar törzsvásárlók igényei mellett a külföldi igényeknek is megfelelj.

Mik a hosszú távú terveid a márkával?

Jövőbeli terveink közt szerepel a márka DNS-ének továbbépítése, az e-kereskedelem és gyártás mennél optimalizálása, innovatív, a viselők mindennapjait megkönnyítő megoldások bevezetése, illetve szeretnénk több külföldi országban, régióban is jelen lenni.

cukovy divat

Még több
Divat