Kiderült, miért távozott Nicolas Ghesquière a Balenciagától

Tavaly ősszel kisebb forgószél söpört át a Balenciaga divatházon: november elején robbant a hír, hogy Nicolas Ghesquière távozik a kreatív igazgatói székből, majd egy hónap sem kellett hozzá, hogy kinevezzék utódját Alexander Wang személyében. Az okokról azonban eddig semmi konkrétat nem lehetett tudni.

Kiderült, miért távozott Nicolas Ghesquière a Balenciagától
2013.04.29. 10:08

Nicolas Ghesquière neve tizenöt évig összeforrt a Balenciagával, mert nemcsak felélesztette, de kollekcióival új irányt és modern attitűdöt is adott a patinás divatháznak. Távozását alig pár héttel a 2013 tavasz-nyári kollekció bemutatása után jelentették be – bennfentesek számára nem volt teljesen váratlan a hír, már régóta pletykáltak ennek az eshetőségéről. Helyére gyorsan kineveztek új kreatív igazgatót a fiatal, New York-i Alexander Wang személyében, de arról, hogy Ghesquière valójában miért dobta be a törölközőt, csak vadabbnál vadabb spekulációk láttak napvilágot – miközben mindenkit ez érdekelt valójában.

A Business of Fashion nevű oldal ma exkluzív részletet közöl egy interjúból, amit Jonathan Wingfield készített Ghesquière-rel a héten debütáló System magazin számára. Ebben a tervező elmondja, hogy a fő problémát az jelentette, nem volt senki, aki az üzleti kérdésekben őt képviselte volna, emellett pedig a Balenciagát birtokló PPR cég menedzsmentjének elképzelései nagyon távol álltak attól, amit ő a kollekcióival megcélzott volna. Úgy érezte, a vezetőknek semmi fogalma arról, hogyan is működik a divat, ellenben a brandinget minden más fölé helyezik, ezáltal pedig egy személytelen masszává válik mindaz, amit a Balenciaga jelent, a teljes történelmével együtt. Szerinte a PPR az eladhatóságot mindenek fölé helyezte, de azon túl, hogy a profit a 10 éve népszerűvé vált táskák és dzsekik eladásából származzon, nem volt igazi elképzelésük. Ghesquière szerint, ha lett volna egy üzleti partnere, aki nemcsak az ő, de a kereskedők nyelvén is tud beszélni, akkor talán nem csúszott volna el ennyire a kreatív és a kereskedelmi oldal közötti kommunikáció. A tervező őszintén beszél arról, hogy bár ezek a problémák mindig is fennálltak, az utóbbi két-három évben folyamatosan érték csalódások, így már nem érezte kielégítőnek a munkáját. A PPR egyelőre nem kommentálta az interjút.

Fotó: System magazine

balenciaga divathír divattervezők nicolas ghesquiere

Még több
Divat