Dr. Törőcsik Mária: “A természetesség mindig nyerő stratégia”

A trendkutató a munkájáról és a jövő kihívásairól

2019.12.10. 15:21

Dr. Törőcsik Mária közgazdászként szerzett diplomát, azóta pedig marketingstratégiák készítője, a fogyasztói magatartás és trendek kutatója. Interjúnkban kitér a közeljövő társadalmi jelenségeire, és arra, hogyan lehet ezeket vizsgálni. Az ELLE x Société Talks következő eseményén ő is részt vesz és segít megfejteni, mi mindennel készülhetünk fel a minél sikeresebb jövőre. 

Hogy néz ki a trendkutatás munkafolyamata? Például, hogyan jut el odáig, hogy meg tud határozni egy új fogyasztói trendet?

Az elsődleges feladatom, hogy évről évre megfogalmazzam az aktuális trendeket. Figyelem az adott évben az eseményeket, a publikációkat, híreket, azt kutatom, hogy mi érdekli az embereket, mire figyelnek, legyen az bármi, egy utcaképtől kezdve egy épületig. Azt próbálom kideríteni, hogy mi az, amit az emberek egyszer csak egy összefüggő jelenségnek, egyre inkább elfogadhatónak kezdenek látni. Ezeket figyelve nagyjából összeadódnak a jelenségek és meg lehet fogalmazni, hogy mi az, ami igazán aktuális. Ebben a munkafolyamatban nincsenek nagy titkok, egyszerűen figyelni kell és érzékelni a változásokat.

Milyen fontos vagy érdekes jelenségeket lát éppen most a társadalomban?

Most kezdtem megformálni a 2020-as trendeket, eddig azt a kifejezést használom az egyikre, hogy  “az elgyengült ember.” Azt gondolom, hogy az emberek sokkal érzékenyebbek lettek az elmúlt években: az étkezési szokások megváltozása, egyre több allergia és sok olyan tényező került előtérbe, amik korábban nem voltak szem előtt. Ezen felül ez a fogalom ma sokkal inkább a mentális állapotra utal. Amit én érzékelek: a kiégés jelensége a 20-30-as korosztályban, a depresszió, a magány, a mentális problémák és az elbizonytalanodás. Az életben most már rengeteg választási lehetőségünk van – legyen az életstílus vagy koncepció -, hogy milyen világszemléletet alakítunk ki, a túlzott szabadság elbizonytalanítja az embereket. Ez azt jelenti, hogy nincsenek merev határok, minden fluid, ami bizonyos szempontokból kifejezetten káros az emberekre. Ez az érzet kétélű: vagy sodródunk az árral, de az azzal járhat, hogy saját magunk számára is meghatározatlan elvek szerint kezdünk dönteni ,vagy az ellenkezője, keményen beleállunk egy merev gondolkodásba. A környezetünkben történő hirtelen változások, a technikai fejlődés és az innovatív megoldások mind közrejátszanak ebben, ám ez nem csak a fiatalabb generáció problémája, rajtuk legfeljebb csak jobban kiütközik.

Mire tudnánk most odafigyelni, hogy az a jövőre nézve pozitív változást eredményezzen és ezáltal sikeresebbek legyünk?

Nehéz kérdés, talán arra tudunk jobban odafigyelni, hogy próbáljunk önazonosak lenni. Ne hagyjuk, hogy erőteljesen befolyásolja döntéseinket a közösségi média. Nem kell bezárkóznunk, de szerintem időt kéne adnunk magunknak arra, hogy megkeressük, mi az, ami igazán fontos az életünkben. Fektessünk le néhány alapelvet magunkban, ami szerint már tudunk építkezni és elérhetünk egy harmonikus lelkiállapotot. Nagyon fontos a közösség – és itt nem feltétlenül az online-ra gondolok, hanem a környezetünkben lévő emberekre. Legyünk nyitottak és vállaljuk önmagunkat, hiszen a természetesség mindig nyerő stratégia. Alkalmazkodni azért még kell és ne felejtsük el az alkalmazkodóképességet sem, de a legfontosabb, hogy legyünk önmagunk, de kezeljük helyén az énünket!

JEGYEKET AZ ESEMÉNYRE ITT VEHETTEK!

dr. törőcsik mária elle societe trendkutató

Még több
Arcok