Sosem lesz már annyi divatbemutató, mint azelőtt

A kevesebb kollekcióval nagy lépést tesznek a márkák a fenntartható divatipar irányába.

Sosem lesz már annyi divatbemutató, mint azelőtt
2020.05.29. 11:55

A koronavírus-válság első percétől fogva komoly gondokkal néz szembe a divatipar. Bezárt üzletek, csődbe ment márkák és előbb csak eltolt, később inkább lemondott divatbemutatók – hogy csak a legfontosabbakat említsük. Legutóbb a Gucci jelentette be, hogy újragondolják Fashion Week stratégiájukat, ami hozzásegítheti a világot egy fenntarthatóbb divatipar megteremtéséhez.

Az olasz luxusmárka közleménye szerint az eddigi évi t kollekcióbemutatót a jövőben kettőre redukálják. Mindezt Alessandro Michele, a Gucci kreatív igazgatója jelentette be a márka Instagram oldalán, ahol összesen hat levelet osztott meg azok közül, melyeket ő írt a karantén ideje alatt. Ezekből az írásokból kiderül, hogy Michele elérkezettnek látja az időt kiszállni “a szezonalitás kukacrágta szokásából”, és létrehozni egy új rendet.

Hozzátette: “Évente csak kétszer fogunk találkozni, hogy megosszuk a történetünk egy új fejezetét. Nem-szokványos, örömteli és teljesen szabad fejezeteket, melyek keverik a műfajokat és a szabályokat”. Michele kifejtette, hogy sem a “cruise”, sem pedig a “pre-fall” kifejezések nem stimulálják a kreativitását, ezért helyettük egy újat vezetnek be. Az első Epilogue kollekció július 17-én debütál az első digitális Milánói Divathéten.

Nem a Gucci az első, aki ritkítana a kollekciók periodikáján. Közel egy hónappal ezelőtt a Saint Laurent jelentette be, hogy nem követik a 2020-as Fashion Calendart, és nem vesznek részt a Párizsi Divathéten sem. Michele tervei szerint csak a tavaszi-őszi bemutatók maradnának és azt is hozzátette, hogy Gucci MX név alatt egy különleges gender-fluid válogatást tesz közzé a gucci.com-on. 

divat fenntarthatóság gucci

Még több
Aktuális