Az Instagram láthatatlanná teszi a like-ok és követők számát?

Az influenszereknek nem jönne jól az újítás

2019.04.23. 09:51

Képzelj el egy olyan Instagramot, ahol senki sem látja, hány követővel rendelkezel és hányan kedvelték a képeidet.  Megvan? Na, akkor képzeld el most azt, hogy influencer vagy, és ezek a konkrét számok, amik segítenek megtartani a státusodat, eltűnnek a nagyközönség elől. Úgy tűnik, az Instagram tulajdonában lévő cég, a Fast Company teszteli, hogyan tudják eltüntetni a kedveléseket és a követők számát az oldalon. Jane Manchun Wong kutató felfedezte ezt a kísérletet, és készített róla egy képernyőfotót, amit megosztott a twitter oldalán.

Ahogy az appnál kijelentették: “Szeretnénk, hogyha a követőid arra fókuszálnának, hogy mit osztasz meg a világgal, és nem arra, hányan kedvelték a posztodat.” Wong a képernyőfotó alatt leírta, hogyan is működne ez az új felállás. A twitteren a reakciók természetesen nagyon sokfélék. Néhányan egyenesen imádták az új ötletet, sokan viszont aggódnak, hogyan tudják így megtartani az üzletüket, ami a kedvelések és a követők számán alapszik.

A képernyőfotó alapján a kedvelések száma csak annak az embernek lesz látható, aki posztolta a fotót. Mindenki más csak egy vagy két olyan nevet fog látni a kedvelők között, akit a posztoló és te is ismertek.

Az Instagram szóvivője elárulta a TechCrunch nevű oldalnak, hogy “jelenleg nem teszteljük ezt a prototípust, de mindig is az volt a célunk, hogy a hatalmas nyomást enyhítsük valamilyen módon.” Az applikáció ezzel azt akarta üzenni, hogy ma már egy olyan társadalomban élünk, ahol egyénenként szükségünk van a visszacsatolásra (elérni, hogy minél többen kedveljék a fotóinkat, amit aztán más, tökéletesen kinéző személyek profiljaihoz tudunk hasonlítani) valamint kutatások is kimutatták, hogy ezzel a saját önképünket, önbecsülésünket romboljuk le.

Szóval, milyen lenne, ha az influencerek karrierje derékba törne, csak mert az Instagram priváttá tenné a like-ok számát? A kedvelések számának hiánya megnehezítené számukra, hogy több márkával is együtt dolgozzanak, ugyanis a cégek mindig megnézik, milyen számokat produkál az, akivel tervezik a közös munkát. Plusz, a követők sem tudnák egykönnyen kitalálni, hogy mely posztok a legnépszerűbbek egyes sztárok oldalain.

influenszer instagram like

Még több
Aktuális