Gwyneth Paltrow – Amerika ellensége vagy a nők példaképe?

10 év, 250 millió dollár. Ez áll most Gwyneth Paltrow Goop nevű cégének egyenlegén. Sokan hisznek az életstílusban, amit árusít, sokakat pedig idegesít, elmondjuk, miért.

Gwyneth Paltrow – Amerika ellensége vagy a nők példaképe?
2019.02.07. 08:54

Pár napja röppent fel a hír, hogy a Netflix dokumentumfilmet készít Gwyneth Paltrow sokak által utált, mások által szeretett cégéről, a Goop-ról. A színésznő hazánkban nagyon népszerű, elsősorban mostanában talán Tony Stark feleségeként, Pepperként gondol rá mindenki a Vasemberből, de például a Tenenbaum, a háziátokban is nagyot alakított.

Egy rövid összefoglaló: Gwyneth Paltrow a színészkedést megunva 2008-ban alapította cégét, ami eleinte csak hírlevélként működött a feliratkozók számára. A színésznő eredetileg saját monogramjáról akarta elnevezni a weboldalt, de valaki azt mondta, hogy a dupla ‘o’ betű nagyon trendi, ezért döntött végül a Goop név mellett. A hírlevelek eleinte nagyjából azt a célt szolgálták, hogy a gazdag amerikai háziasszonyoknak a színésznő gyereknevelési és életmód tanácsokat osztogatott, néha saját receptjeivel fűszerezve a magvas gondolatokat. Idő közben 2013-ban a Goop webshop formájában újult meg, ahol Paltrow fék nélkül (és tudományos megalapozás híján) kezdte értékesíteni saját termékeit, gyógyászati célokkal. Azóta egyre több olyan termék miatt kellett a színésznőnek büntetést fizetnie, amik nem csak haszontalanok, hanem esetenként kifejezetten káros hatással voltak az egészségre. Az egyik leghíresebb terméke, ami felháborodást keltett az orvostudomány körében, az a jáde vaginagolyó, amit 55 dollárért vaginába helyezve állítólag beállítja a hormonokat, de ott van még a vizespalack is, ami rózsakvarc ötvözete miatt pozitív energiákkal tölti fel a vizet szerinte. Talán már mindenki számára világos, milyen furcsaságokat terjeszt a a színésznő nevével fémjelzett, gigantikus vállalat.

A jádegolyók mellett rengeteg más, a józan ész határait feszegető termék található a weboldalon, többek között ilyen a rózsakvarc görgető arcmasszírozó, ami a kristály segítségével szebbé varázsolja, és megnyugtatja az arcbőrt, vagy a gyereknyugtató permet, ami levegőbe fújva azonnal megnyugtatja a zsibongó gyerekeket, az energiavámpír távoltartó permetről nem is beszélve. Az i-re a pontot az olyan eszelősen túlárazott termékek teszik fel, mint a 2.000 dollár (555.000 ft.) értékű francia kártya, vagy a 3.000 dollárért (840.000 ft.) kapható akvárium. Ám rengetegen megfogadják a színésznő tanácsait. Pár éve azt mondta, nyugodtan ki lehet feküdni a napra, hiszen a nap természetes, ezért csak jó lehet.

Paltrow abban a szellemiségben indította el a Goop-ot, hogy elhitette, termékei alapvető javakként szolgálják a felső tízezerben mozgó, modern nők mindennapjait, mert megengedhetik maguknak, hogy tengernyi pénzért szép dolgokat vásároljanak. Nem csoda, hogy a presztízzsé vált márka képes több száz darabot eladni azokból a méregdrága gyertyákból, vagy arcápolási krémekből, amik máshol tized ennyibe sem kerülnek.

Több száz olyan cikk született már világszerte, amiben érthetetlenül állnak a probléma előtt, a Goop hogyan árulhatja gond nélkül a termékeit, miközben a termékek jótékony hatásai megalapozatlanok. Érdekes, hogy minél több negatív cikk születik a Goop-ról, a cégnek annál nagyobb lesz a forgalma, és értéke is. A negatív reklám ebben az esetben teljesen új jelentéssel bír, hiszen minél több a negatív reklám, annál nagyobb tömeget ér el a Goop bűvköre. Rengetegen vannak, akik hisznek abban, hogy a jáde golyó megmenti a szexuális életüket.

Gwyneth Paltrow természetesen nagyon szép, de nem biztos, hogy a rózsakvarcoktól egyértelmű, és valószínűtlen, hogy a Goop selyem fogkeféjétől olyan fehér a foga. Nem mellesleg ki fogadja el egy olyan nő tanácsát, aki illatpermettel akarja saját gyerekét megnyugtatni?

A szőke, kék szemű, gazdag Paltrow-nak minden privilégiuma megvan az életben, hiszen szülei gazdagok, jól menő vállalata van, szerepelt filmekben (egy Oscar-díjat is nyert), éppen ezért képes több ezer nővel elhitetni, hogy azoktól a haszontalan termékektől nekik is hozzá hasonlóan szuper életük lesz.

A Netflix pedig idén dokusorozat formájában örökíti meg Paltrow-t, aki alapítótársával, Elise Loehnen-el együtt bemutatják, mitől olyan sikeres a Goop. Kíváncsian várjuk, ezek után mivel fog még előrukkolni a színésznő.

goop gwyneth paltrow

Még több
Aktuális