Formatervezett érzelmek (x)

Az, hogy egy autónak lehet személyisége, nem is kérdés – de hogyan érik el a dizájnerek, hogy egyes autókat kifinomultnak, izgalmasnak vagy akár érzékinek lássunk? Mitől függ, hogy milyen színekben rendelhető egy autó? Hogyan öntik formába az érzelmeket? Az Elle Valenciában tesztelhette az új Hyundai-modellt, közben pedig minden kérdésünkre választ kaptunk.

Formatervezett érzelmek (x)
2018.03.09. 16:12

Az idei bemutató nem csak az autótrendeket követte, vagy inkább vetítette előre. Férfi kollégáimmal meglepve tapasztaltuk, hogy a transzferautókat kizárólag női soforők vezették. Ez azonnal szimpatikussá is tette azt az autót, amit még nem is láttunk. Pedig a Fastbackben épp a látvány az egyik leglényegesebb elem: a Hyundai dizájnerei nem véletlenül nyerték el a (Kona modellel együtt) a 2018-as iF Formetervezési Díjat. Az elegáns túraautók szabadságát egyedülálló módon ötvözték az eleganciával és a könnyedséggel. A bemutató után nekünk is lépésről lépésre megmutatták, hogyan is érik el a lenyűgöző dizájnt, majd az autót Spanyolország mandarinfák szegélyezte útjain tesztelhettük.
Már a bepakolásnál feltűnt, mennyi hely van a csomagtartóban, mind a négyünk bőröndjei elfértek a tágas térben, hátul pedig bárki kényelmesen ki tudja nyújtani a lábát. A beltér letisztult és kecses, személyre szabható a rengeteg anyag és színvariációnak köszönhetően. A telefonokat a beépített töltőre helyezzük, és már indulhatunk is. Már ha ez általában ilyen könnyen menne! Az ilyen utakon nem egyszerű a tapasztalt autós újságírók előtt vezetni – teljesen új autó, ismeretlen útszakasz, és közben rengeteg a látnivaló. A Fastbacknél azonban tényleg nem csak szlogen a kényelem, miután beállítom az ülést, olyan, mintha nem is egy áramvonalas és elegáns kocsiban vezetnék, hanem egy túraautóban: mintha magasabban ülnék, mint valójában. Remekül belátni az utat, szinte azonnal rá tudok érezni az autó méreteire. Amikor direkt letérünk a betonútról, hogy a mandarintermést is teszteljük, feltűnik, hogy a hepehupák ellenére nem ráz a kocsi. Ezzel szemben valahányszor nem figyelek oda – ami a repülőút után elég gyakran előfordul –, a vezető éberségét figyelő rendszer azonnal működésbe lép, és jelzi, ha elhagyom a sávom. Egy idő után már csak azt veszem észre, hogy nem is a váltóra meg a sebességre, hanem a tájra figyelek. És mi más is kell a vezetés élvezetéhez, ha nem az, hogy megfeledekezzünk magáról a vezetés tényéről?

L.D.

 

autó Hyundai valencia

Még több
Aktuális